Trebuie să recunosc: sunt fan al ultimei maşini din acest şir. Este un Citroen DS 3. Celebru prin apariţiile în filmele cu Fantomas şi cu Louis de Funes. O capodoperă tehnică. Am visat să am unul ca el. Visul meu e la Tăriceanu în garaj. Că şi în capitalism, ca şi în socialism, şampania este băutura întregului popor, băută tot prin reprezentanţi.
O altă maşină de aici, Volga, este cea pe care am învăţat să conduc. O maşină extrem de simplă, de robustă, comodă, uşor de condus şi puţin pretenţioasă. Înghiţea multe de la nişte puşti duşi cu pluta. Orele de conducere erau "practică în producţie" la liceu. Mai conduceam şi "Bugeaguri" deşelate pe şantierele patriei, aduse să fie reparate la un soi de fabrică de pe lângă Slatina, unde se petrecea contactul nostru cu realităţile clasei nu întotdeauna muncitoare. Mai ales după sărbătorile atee din calendarul ortodox! Şi unde ORICE şurub se desfăcea doar cu aparatul de sudură, iar o şurubelniţă mai hotărâtă ţinea loc de tijă a schimbătorului.
Vremuri...
3 comentarii:
Eu am condus camioane Carpati dar n-am luat carnetul ca n-am avut ochelarii la mine. Volga era licenta de la Cadillac parca.
Nu, Volga nu e licenţă americană. Fabrica GAZ, care o produce, este la origini o fabrică FORD. S-au făcut acolo Forduri A. Dacă eşti atent, ai să vezi în filmele de război ruseşti nişte camionete GAZ, care sunt Forduri făcute sub licenţă în anii 30. O să pun odată nişte poze.
Volga este proiectată şi construită integral de sovietici. Sunt elemente de inspiraţie americană, vezi Ceaika.
Următoarea licenţă a ruşilor a fost de la FIAT, pentru Lada.
Este drept să imediat după război a poposit la ei în curte o fabrică Opel, dar producţia lui a durat foarte puţin. Se pare că s-a metamorfozat în Moskvici. Acum acolo se montează Dacia Logan.
SI eu to tpentru ultima aş vota ...
Trimiteți un comentariu