marți, 14 decembrie 2010

Uite de ce trebuie desfiinţat statul social



Jurnaliştii de la "Gândul" publică un inventar al maşinilor de fiţe şi de mare lux, înmatriculate în Bucureşti(apropo, de ce nu le-au numărat şi pe acelea înmatriculate în Ilfov, să vadă care este adevărata domensiune a delirului?). Şi ne spun că sunt vreo 20.000, clasate după capacitatea cilindrică mai mare de 3000 de centrimetri cubi. Deşi, onest, sunt maşini de mare lux şi în gama 2000-3000 de centrimetri cubi.

Aşadar: "În ordine alfabetică, lista este deschisă de 4 Audi Q7(doar patru? Mai număraţi, că mie-mi ies mult mai multe doar dacă plec din Romană şi mă duc până la "Pescăruş". Şi turmele de A 8 nu intră la socoteală, nu-i maşină de lux, la peste suta de mii de iepuroi?) şi 23 QB6, după care urmează 150 de maşini Bentley. Lista continuă cu peste 500 de BMW-uri seria 7, 19 seria 8, peste 200 de BMW X5 şi 7 X6, la care se adaugă alte 161 Volvo X70. Maşinile de lux nu lipsesc din top, în Bucureşti fiind înmatriculat un Bugatti, peste 20 de Buick-uri, 160 de Cadillac-uri şi aproape 100 de Crysler-uri. Puţini ştiu că în Capitală sunt 102 de bolizi Ferrari, dintre care cele mai multe maşini sunt model F131.

Dintre maşinile americane, mari, menţionăm 171 de Ford Explorer, 125 Ford Mustang şi 11 Thunderbird, la care se adaugă peste 200 de Hummer-uri, dintre care 81 H3 şi 69 GMT345. Marca Infiniti are în Bucureşti peste 300 de exemplare, cel mai răspândit fiind FX 35-129 bucăţi. Alte peste 1.000 de Jeep-uri Cherokee sau alte modele circulă pe şoselele Bucureştiului, în căutare de locuri de parcare pe măsura dimensiunilor acestora.Evidenţele DRPCIV includ şi peste 100 de Jaguar-uri, dar şi 29 de Lamborghini, dintre care 16 model 140. Acestora li se adaugă peste 800 de maşini de teren Land Rover, dintre care 136 Range Rover, peste 500 Lexus şi aproape 100 de masive Lincoln-uri, dintre care 36 Navigator. Tot la maşini de fiţe intră şi cele 120 Maserati şi 10 Maybach-uri înmatriculate în Capitală. Marca Mercedes este puternic reprezentată, cu peste 2.000 de maşini de mare capacitate, de la modele sport, precum CL sau CLS, la SUV-uri gen ML sau limuzine din clasa de lux S. Maşinile de teren marca Nissan, precum Pathfinder şi Patrol însumează peste 100 de exemplare.


Un adevărat record îl deţine marca Porsche, cu peste 1.100 de maşini sport sau de teren, dintre care 110 model 997, 544 9PA şi 188 Cayenne(V-au scăpat vreo câteva Panamerra! Unul l-am văzut seara asta, se dădea pe Calea Victoriei). Exclusivistul Rolls Royce este reprezentat de 48 de maşini, în timp ce în Capitală sunt înmatriculate peste 250 Toyota Land Cruiser. Lista este încheiată de 118 VW Touareg şi 37 Phaeton."


Acum înţelegeţi de ce nu are statul bani să-şi plătească medicii şi profesorii? Acum vedeţi de ce trebuie desfiinţat statul social? Păi, de unde bani să-şi mărească băieţii "flota"?

9 comentarii:

photography spunea...

nice blog

www.piyooh.com

Anonim spunea...

Acest comentariu este idiot din 3 motive:

1. Niciunul dintre cei menţionaţi nu e un bugetar cu 25% mai slab plătit. Poate unii or fi pensionari, dar nu le-au luat din pensie.

2. Impozitul la peste 3000cc nu e de 5, 10 sau 20 de ori mai mare faţă de categoriile de mică cilindree. E de 40 de ori mai mare: BMW X5 4.4 - 6380 lei/an, BMW 318d - 160 lei/an. În concluzie, statul antisocial e de 40 de ori mai interesat ca un cetăţean să aibă X5.

3. Instituţiile de stat nu au Bentley şi Ferrari. Au Leganza, Logan, Cielo, VW Passat şi altele.

Alăturarea acestui comentariu de 3 ori idiot la "blogul cu maşini clasice" e un act de nesimţire demn de o încrucişare prin accident genetic între Ion Iliescu, Radu Berceanu şi Crin Antonescu.

Dacă amestecul roşului, portocaliului, galbenului şi albastrului s-ar putea să ducă uneori la o culoare cam... maro, asemănătoare situaţiei statului antisocial România, modul în care s-ar putea combina genetic cei trei politicieni menţionaţi în aşa fel încât să producă un hibrid este subiect de coşmare.

(Bineînţeles, anumite categorii ale publicului ar putea să nu fie de acord, întrucât ele ştiu că automobilismul e o crimă, bicicleta e Raiul pe Pământ, pasajele de la Basarab, Pipera, Băneasa şi restul de câteva zeci în construcţie sunt nişte temple ale Satanei etc etc)

carp popescu spunea...

Sa se dea cate o aprobare de Trabant la fiecare, sa ajunga la toti!

p.s. 1. conduc acum masina de serviciu care nu e in lista de masini de fitze, inainte am avut o Nubira second-hand si o Dacie 1310 in anii '90 ca sa nu ma acuzi de parti-pris

p.s. 2. - hai sa fim seriosi, de unde pana unde toata gama de masini de teren este sinonioma cu masini de fitze?! Daca un Patrol sau un Pathfinder sunt de fitze, sau un Land Rover, asta deja este lupta de clasa!

Constantin Gheorghe spunea...

Nu despre aprobare de Trabant vorbim. Dar nimeni nu-mi poate spune, fără să fie ridicol, că Lamborghini este maşină de firmă, sau Aston Martin! Şi la firmă nimeni nu tuşeşte dacă merge cu ceva de genul VW Passat. Mai mult e deja risipă! Au fost bani cheltuiţi inutil, care puteau fi investiţi mult mai profitabil altundeva. Noi, românii, am cheltuit din 2005 17 miliarde de euro doar pe importul de autoturisme. Al dracului de inteligenţi, nu?

Karakas spunea...

Pai cred ca stati mai bine ca New York-ul :)

Bine, bine, masini sunt, dar drumuri si parcari pentru ele?
Toata afisarea asta ostentativa de bogatie intr-o tara portocalier- bantustaneza ca Romania mi se pare de un prost gust grotesc.

Luca spunea...

"Noi, românii, am cheltuit din 2005 17 miliarde de euro doar pe importul de autoturisme."

Inseamna ca ceva n-a mers bine... In campania din 2004, alianta portocalie ne promitea ca reducerea cotei de impozitare la 16% va fi benefica pentru toti "romanii care muncesc". Ca intreprinzatorii vor reinvesti diferenta de profit neimpozitat in extinderea afacerilor sau crearea de altele noi, generand puzderie de locuri de munca. Ba, mai mult, ca vor creste si salariile angajatilor (desi eu cunosc oameni care au acelasi venit, de 600 ron, din 2004).

carp popescu spunea...

Absolut de acord! Ferrari sau Aston Martin, Porsche nu sunt masini de firma. Lucrez la o companie mare la care CEO-ul are un Audi A8 de cel putin sase ani, directorii sefi de divizii au Tuareg sau Audi A6 iar directorii au Passat. Managerii si forta de vanzari au Golf si Polo - nu exista modele speciale, toate sunt din gama cat mai apropiata de baza cu dotarile functionale. Problema este a celor care vor neaparat sa arate ca sunt cineva luand ceva cat mai orbitor - si care nu este business! Ar fi curios de vazut cate din aceste masini sunt luate nu pentru a fi rulate ci pentru colectie, in ideea ca sunt o investitie si in timp vor deveni mai valoroase. Si aici m-as uita la cine si luat Veyron pe care nu l-am vazut enumerat.

Constantin Gheorghe spunea...

E şi Bugatti Veyron în listă. Şi nu ştiu de ce, dar cred că-s vreo două. Dar nu contează, e oricum aiurea! La o medie de 100.000 bucata de maşină de lux, cele 20.000 din bucureşti fac vreo două miliarde de euro. Ca să termine ce-au început, dezvoltatorii imobiliari au nevoie de doar jumătate. Poate ne mai gândim...

geomarz spunea...

Stiu urmatoarea chestie. Un nene, ASE-ist de meserie si director economic la Euroclinic a venit cu totul la CMU dar cu conditia ca lui sa i se dea masina de servicu ultimul tip pe BMV. Fara, tuseste.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...