joi, 23 mai 2013

România băltește...

 
 
Știu, postez tot mai puțin pe blog. Și nici pe FB nu prea mă omor cu prezența. Dar încerc să înțeleg ce se întâmplă cu noi, și, mărturisesc, nu îmi iese. Cu, sau fără USL, cu, sau fără băsescu, România se mișcă tot pe tradiționala traiectorie, numită plastic ”pișatul boului”. Adică ceva ce nu poate fi descris în mod rațional de nimeni, pleacă de nicăieri și duce nicăieri.
 
Despre ce să scriu, până la urmă? Despre o clasă politică biscisnică, incapabilă să ofere un proiect de viitor societății? Despre o societate atomizată, incapabilă de solidaritate? Despre o democrație formală, din care lipsesc cetățenii? Despre un capitalism de secol XVIII, hai, început de secol XIX, despre o țară ruptă în două, una, mai mică, și care cu chiu, cu vai, se târăște spre secolul XXI, iar alta, mai mare, care se duce veselă spre Evul Mediu, în aplauzele ”tradiționaliștilor”? Am mai scris. Și ce dacă? A interesat pe cineva cu adevărat?
 
Să scriu despre regionalizare? A scris unul, Lovinescu pe numele lui, înaintea mea, despre formele fără fond. Deși poate mai potrivit era să-i amintesc pe Tristan Tzara și pe Eugen Ionesco. Sau despre ”revizuirea Constituției”? Care revizuire rezolvă ce? Nu se va mai rezuma ”politica” la o ordinară și lipsită de orizont luptă pentru putere? Despre criza din PNL? Păi, când n-au fost ăștia în criză? Când nu s-au păruit, în numele libertății de exprimare, cu gândul la țâța statului? Despre Nuțica, regina pedelistă, care vrea s-o roiască spre un nou partid băsist? Despre partidul de stânga-dreapta, PSD, veșnic pe trei cărări ideologice, niciuna de stânga? Despre ruperea USL? Trebuie să fiu tâmpit! Să se rupă! 
 
Nu sunt pesimist. Nici optimist nu sunt. Pur și simplu nu-mi mai pasă. Sună al dracului de urât, dar asta este situația. Știu că unii vor fi dezamăgiți de poziția mea, alții mă vor înțelege, vreo câțiva mă vor înjura. Dar ce pot să fac?
 
Dacă mai scriu, veți avea ce citi. Dacă nu, asta e: înseamnă că România băltește, și eu odată cu ea...

3 comentarii:

Anonim spunea...

Gheorghe, cauta-ti o slujba. Ti-am mai zis. Esti talentat, pacat ca ai fost sluga lui Voiculescu, dar poti sa o iei de la capat. Te pricepi...

Anonim spunea...

Vezi mai gheorghe ca ai suflet de sluga? Te inteleg, daca dispare gunoiul care te plateste, mori si tu. De foame, evident. Nu ca mi-ar fi drag ala de la rds. Dar il sustin in actiunea de a curata puroiul care te plateste. Inclusiv pe tine...

Anonim spunea...

taranii tai destepti iti raspund asa cum ii duce pe ei mintea aia de vacari! si acum mai ai de trancanit impotriva lui ceausescu desi el va scos pe toti din grajduri si va facut doctori ingineri profesori si va dat de toate asa cum n-a facut nimeni in toata istoria pt voi dar la caracterul vostru traditional....


http://adevarul.ro/locale/alexandria/mioara-dumitrescu-femeia-cerut-eutanasiata-incetat-viata-1_51bb0c62c7b855ff568f45cf/index.html


uite aici medicina vestului vine peste voi ca sa va iasa pe nas! tot ceausescu este probabil de vina! daca v-ar fi dat ce meritati voi adica un bocanc in fund romania n-ar fi fost astazi tara prostilor!

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...