tag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post4926201870748288577..comments2024-02-11T11:00:55.503+02:00Comments on Conştiinţa Unui Liberal de Stânga: Asta o fi?Constantin Gheorghehttp://www.blogger.com/profile/15133047399340658745noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-45646976822543116382010-11-08T16:55:29.015+02:002010-11-08T16:55:29.015+02:001.Ultimul anonim e acelaşi anonim cu comentariile ...1.Ultimul anonim e acelaşi anonim cu comentariile nr. 2, 4, 5 şi prezentul, ceea ce ar fi trebuit să fie evident după IP.<br /><br /> 2. Statul a făcut ARO şi tot Statul, prin directorii p--ii din anii 1990-1996, l-a băgat în faliment. Dar e mai greu de înţeles asta pentru cei doi maeştri ai stângii de la noi, nenea Nelu Rânjitul şi nenea Nicu Văcăroiu, care au ţinut cu ghearele şi cu dinţii de monopolurile de Stat, şi încă şi mia greu de înţeles pentru liberalul Motocicleanu. Care se credea partizan al pieţei libere în teorie, dar de când s-a dat cu PSDul prin 2006 s-a contaminat şi au început să-i vină idei ciudate, începând cu accizele epocii 2006-2009, cu taxele de primă înmatriculare şi cu propaganda pe care o făcea pentru "corporaţii şi investiţiile lor, angajament cu carte de muncă, apartament pe credit şi Logan în leasing". Probabil începuse să creadă că el face inginerie socială, la fel ca Răposatul Împuşcat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-77128563984159576482010-11-08T14:45:25.302+02:002010-11-08T14:45:25.302+02:00Ultimului anonim: înţeleg că eşti un dobitoc de dr...Ultimului anonim: înţeleg că eşti un dobitoc de dreapta. În această calitate îţi reamintesc că statul a creat ARO, şi privatul a băgat fabrica în faliment. Deci 1-0 pentru stat! Doi: eşti sigur că ai înţeles ce-ai citit, dacă ai citit, prin articolele alea? Nu de altceva, dar v-aţi lipit toţi de exemplul cu industria auto. Mai cu vreo două decenii în urmă era entuziasm mare cu toyotismul, care lua locul fordismului(sau taylorismului, dacă ştii despre ce vorbesc) şi cu un concept "revoluţionar": just in time! Între timp au lăsat-o mai uşor cu just in time-ul, din motive evidente: distanţele prea lungi între furnizori şi uzinele de asamblare făceau conceptul inoperant, aşa că tot străvechiul depozit de piese să trăiască. Ca să închei: oricine profeţeşte "revoluţii" dia astea, să nu uite o regulă de bază: ORICE soluţie naşte noi probleme! Pa, şi să auzim de noi şi noi revoluţii industriale!Constantin Gheorghehttps://www.blogger.com/profile/15133047399340658745noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-58860671255095501822010-11-08T13:10:06.528+02:002010-11-08T13:10:06.528+02:00Apropo de mici firme private contra industriei de ...Apropo de mici firme private contra industriei de Stat pe care o plâng cu lacrimi de crocodil toate lighioanele de stânga:<br /><br /> http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-8015614-companie-care-asambla-masini-aro-cehia-discuta-partener-din-orientul-mijlociu-pentru-readuce-piata-marca-4x4.htm<br /><br /> Citat: "AMC a cumparat de la Campulung masini Aro fara motor si cutie de viteza, iar pe o mica linie de asamblare la sediul nostru am pus pe masini motoarele Andoria, dar si cutiile de viteze Eaton. A trebuit sa punem si sisteme de racire noi, am schimbat si componente de la sistemul de franare si am facut multe imbunatatiri si la interior unde am schimbat spre exemplu insertiile usilor (...) Va dati seama ca nu au ramas multe componente din Aro-ul original: caroseria, axurile, sasiul si directia"<br /><br /> Cam complicat, nu?... :DAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-22305135317466943162010-11-07T21:19:40.985+02:002010-11-07T21:19:40.985+02:00Aşa, ca un prim exemplu:
Fiat 600 - micul gândac...Aşa, ca un prim exemplu:<br /><br /> Fiat 600 - micul gândac pentru o ţară sărăcită de război: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Fiat600.jpg<br /><br /> ...şi ce s-a întâmplat cu el după ce a trecut pe la un oarecare tuner şi carosier: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Fiat_Abarth-rear.jpg ...adică Abarth. Abarth 1000TC. Acum 50 de ani.<br /><br /> În timpul ăsta populaţia noastră conservatoare şi comunist-nostalgică se închină la corporaţii şi la produsele de masă (plastică?) mai ceva ca la Dumnezeu şi plânge după restricţii, interdicţii, impozite (punitive) umflate, amenzi rutiere şi alte pedepse, şi crede sincer că oricine are vreo legătură cu tuningul este Dracul în persoană. Un drac tuns zero cu şapca pusă invers şi lanţul la gât :D :))Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-27801547291330473152010-11-07T18:02:06.405+02:002010-11-07T18:02:06.405+02:00În fiecare lună martie la Romexpo şi de vreo 2-3 o...În fiecare lună martie la Romexpo şi de vreo 2-3 ori pe sezonul de vară poţi să vezi cu ochii tăi ce fac atelierele noastre... deşi domnu' RAR se cam oftică atunci când vede modificări majore la design, astfel încât majoritatea clienţilor se mulţumesc cu modificări mecanice.<br /><br /> Dacă mai puneai mâna din când în când pe carte, ai fi văzut şi că în Italia anilor '50 (sau, Doamne fereşte, în Germania anilor 1945-1955) erau şi mai puţini oameni care să îşi permită astfel de năzbâtii. Dar le EXPORTAU, pe bani serioşi. Adică dolari, că până prin 1971 restul monedelor nu valorau mare brânză. Erau de 10 ori mai mulţi deţinători de Porsche 356 în SUA decât în Germania, la fel cum aveai mult mai multe şanse să vezi un TVR pe o şosea din California decât în Regatul coanei Elisabeta. Şi nici prin Germania de Vest nu rulau prea multe Broscuţe cu motor OKRASA, mai degrabă puteai întâlni una la Baja 1000.<br /><br /> Problema stă în faptul că întotdeauna de-a lungul istoriei tehnologia s-a vândut la început "vârfurilor", ca şi produsul de serie mică, abia după ce economia a prins avânt s-a mai democratizat accesul la ele. Politica lui Motocicleanu-Loganistul (şi probabil în viitorul apropiat a bunului său prieten Victoraş Progresivul) s-a învârtit tot timpul în jurul ideii "să dăm Dacia 1310 modernă zisă şi Logan la tot cartierul, însoţită de mâncare proastă şi costume ieftine din supermarket şi". Accizele între 15% şi 100% pe diverse categorii de bunuri nu le-a introdus nici Năstase, nici Ciorbea, nici Văcăroiu, nici Radu Vasile, le-a introdus nimeni altul decât Călin Popescu Măgăriceanu. Autoproclamatul partizan al economiei libere de piaţă.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-36557295468755290822010-11-07T15:29:09.952+02:002010-11-07T15:29:09.952+02:00Anonim, nu am priceput care este supararea: dupa s...Anonim, nu am priceput care este supararea: dupa stirea mea, romania nu este o tara a carosierierilor si nici cu foarte multi oameni care sa isi permita astfel de nazbatii.<br /><br />Recunosc, nu lucrez in domeniu (nici macar in mod conex). Asa ca: fii bun si explica-mi mai pe indelete care este oportunitatea pentru noi.Andrei Gheorghenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-17429599011484463592010-11-07T13:06:50.029+02:002010-11-07T13:06:50.029+02:00Din câte ţinem minte, între 1920 şi aproximativ 19...Din câte ţinem minte, între 1920 şi aproximativ 1980 industria de kit-cars era foarte dezvoltată în Marea Britanie, Germania şi Italia: zeci de carosieri, capabili să modifice practic orice maşină de serie, zeci de mici firme care proiectau şasiuri şi suspensii, modificau motoare de serie, asamblau la comandă în serie mică. Abarth, OSCA, Cisitalia, Touring, Lotus, AC Cars, Morgan, TVR, Bristol, Wiesmann, Rometsch, Oettinger/OKRASA, până şi Aston Martin, care a fost un producător manufacturier decenii întregi. Lotus a început ca mic atelier şi s-a transformat în corporaţie tot sub conducerea fondatorului său.<br /><br /> Odată cu adoptarea normelor Euro au lăsat-o mai moale, costurile de omologare ar fi fost uriaşe. De asta micii carosieri privaţi au dat faliment pe capete între 1975 şi 1995.<br /><br /> Uite că delocalizarea producţiei (îmbinată cu faptul că omul european şi american modern are bani de cheltuială şi de "jucării", în timp ce taică-său ori bunicu-său pe vremea Războiului Rece nu aveau, îşi drămuiau fiecare leu sau cent) le aruncă un furtun de oxigen. <br /><br /> Iar marele şi grasul nostru inginer în ciuda carierei sale sub Împuşcatu' Dezgropat se preface a nu înţelege oportunităţile care se ridică. La fel cum nea Călin maestrul guvernării liberale cu iz socialist la noi se prefăcea a nu înţelege ce tâmpenie face cu propaganda lui împotriva automobiliştilor şi tuningului auto. Aşa cum n-a înţeles că industria armamentului uşor de la noi a avut o mare şansă pe care şi-a ratat-o, fiindcă proasta calitate a PSLului şi AKului nostru i-a alungat pe vânătorii de pe partea ailaltă a Oceanului, iar la noi n-au vrut să le omologheze. Cehii, ruşii şi ungurii n-au avut atâtea scrupule, de asta IJ şi CZ/Brno fac producţie şi bani în timp ce noi facem un cuvânt 4 litere care începe cu L :)))Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1850419331313741806.post-79302711415418942062010-11-06T20:52:25.424+02:002010-11-06T20:52:25.424+02:00Hai ca-i buna asta, apologia muncii pe vapor! Daca...Hai ca-i buna asta, apologia muncii pe vapor! Daca percepem capitalismul ca pe o iluzie de ce ne-ar deranja de pilda iluzia sticurilor de firma, de 32 GB, cu etichete, holograme, certificate si tot tacamul, care n-au de fapt mai mult de 1 GB? Si asa, in mod curent nu folosim mai mult de 1GB. Pai nu-i asta revolutie?!Anonymousnoreply@blogger.com